Pages

Tuesday, March 13, 2012

6 bulan



6 bulan berlalu...sekejap je... kalu dulu blog ni rasmi sgt, hari ni aku nak gunakan untuk satu mende yg tidak rasmi..aci je kan? 6 bulan dah aku jadi cikgu sebenar, bukan lagi cikgu praktikal, bukan lagi cikgu tuisyen, bukan lagi cikgu ganti. ye, cikgu sebenar. realiti pekerjaan yang aku tempuhi dan rasai. Mcam skema je gaya penulisan aku. cis. pengalaman baru bersama 13 org lagi guru baru yang gila-gila. aku bersyukur dengan keselesaan bersama pihak pengurusan dan rakan yang lain. dapat jadi guru kelas, jadi guru kelas tu normal. tapi yang paling bes aku jadi guru kelas peralihan. aku gelarkan anak-anak aku sebagai anak tiri. nak tahu x kenapa? sbb aku aku akan selalu marah mereka, tapijauh dilubuk hati aku, sayang tu ada. marah sbb mereka nakal amat. nakal -nakal comey. Uwekkss. bes ke jadi cikgu ni, ntah aku xboleh jawab sbb aku masih dalam proses pembelajaran. satu je yang aku rase kepositfan yang wujud dalam hidup aku, aku marah, sedih, kecewa, sakit jiwa ke apa ke, balik rumah semua tuh hilang. alhamdulillah untuk part ni. Tapi bab malas, tak jumpa ubat lagi. hehe.

                                                             kenangan hari guru 2015


aku ni posting sekolah fokus tau. sekolah fokus tu mcm sekolah yang perlukan fokus yang khusus sebab pencapaian akademik dan disiplin di tahap yang membimbangkan. nak handle murid agak mencabar, tapi aku pegang satu perkataan je ' ADIL'. Allah itu maha Adil. Dia letakkan sesuatu ditempatnya. jadi aku simpulkan kat sini aku memang sesuai untuk sekolah ini. Mungkin bukan hari ini aku nampak hikmahnya... mungkin lepas2 ni... mungin dapat jodoh kt sini..opssss!! haha..


                                                    kawan seperjuangan aku di sini.

kejohanan merentas desa 2015
perhimpunan rasmi
sukantara 2015

No comments:

Post a Comment